Za importovaný považujeme automobil, jehož rozdíl v obecné první registraci a první registraci v ČR je alespoň 365 dní. Hodnota v grafu udává průměrný věk všech takovýchto osobních automobilů, které byly v daném roce poprvé registrované v ČR. Jedná se proto pouze o odhad, použitá data z registru vozidel totiž neobsahují informaci o původu vozidla a u mnoha také chybí rok výroby – ten se může od data první registrace lišit.
Způsob odlišení importovaného a nového vozidla pouze podle rozdílu dat registrace není 100% přesný. Můžeme si ale hodnoty ověřit na webu Svazu dovozců automobilů, který nabízí statistiky registrovaných nových i ojetých osobních automobilů zde. Srovnáme-li absolutní počty registrovaných automobilů v obou skupinách, liší se ve většině let maximálně o 5 %, přičemž má být podle SDA větší poměr ojetin. Zde použitá metodika je tedy na svou jednoduchost poměrně přesná, nejspíš jen mírně nadhodnocuje podíl nových vozidel.
Pokud bychom snížili požadovaný rozdíl mezi daty registrace na 90 dní, hodnoty by se snížily zhruba o 0,2 roku. Přidali-li bychom požadavek na minimální zjištěný nájezd při evidenční kontrole na 1000 kilometrů, hodnota by se mírně zvýšila zhruba o setinu roku – přiblížili bychom se tak "správnému" poměru importovaných vozidel podle SDA. Toto bylo zjištěno na části registru vozidel, k níž máme odpovídající data o prohlídkách. Jelikož vliv požadavku na minimální nájezd na výsledek je ale poměrně malý, lze od něj upustit a získat tak rozumně důvěryhodnou hodnotu i pro dřívější roky, pro které data o prohlídkách nemáme.
Protože jsou ale data první registrace pro stará vozidla (kolem roku 1990) často "zaokrouhlená" na 1. leden daného roku, jejich přesnost je diskutabilní a analýzu proto raději omezíme na vozidla registrovaná poprvé v ČR od roku 2000 dál.