Statistika ukazuje součet stavů najetých kilometrů všech vozidel, která byla v daném roce na technické kontrole, rozdělený podle typu pohonu vozidel. Vidíme tedy, jak se mění využití jednotlivých paliv. Nejedná se o součet přírůstků nájezdů vůči předchozímu roku či předchozí kontrole každého z vozidel, ale o součet celkového dosavadního nájezdu.
Pokud tedy celková výška sloupce v každém roce roste, může to naznačovat stárnutí vozového parku a provozem vozidel s vyšším nájezdem nebo také celkově větší počet provozovaných vozidel. V roce 2022 pozorujeme mírné meziroční snížení sloupce, dá se tedy usoudit, že v předchozích dvou letech se (zřejmě vlivem Covid-19) uskutečnil menší nájezd než dříve, zatímco starší vozidla s vysokým nájezdem zanikla či byla vyvezena a nebyla proto na STK. Rok 2021 zaznamenal naopak meziroční zvýšení, ale to Covidové interpretaci neodporuje, protože se do tohoto roku započítala změna nájezdů vozidel i za Covidem nepostižený rok 2019 – vozidla jezdí na STK pouze každé dva roky.
Jelikož je součet nájezdů získáván z vozidel, která byla daný rok na kontrole, budeme pozorovat zvyšování podílu elektrifikovaného nájezdu vůči podílu nově registrovaných elektrifikovaných vozidel zhruba se čtyřletým zpožděním, protože nová vozidla s významnějším nájezdem teprve po čtyřech letech pojedou na pravidelnou technickou kontrolu. Navíc tento graf nelze interpretovat jako podíl nájezdů podle paliva uskutečněných v daném roce – pro takovou interpretaci by bylo nutné analyzovat roční přírůstky nájezdu.
Poměrný nájezd nafty může být také zvyšován jejím uplatněním u nákladních vozidel a dodávek, které mají zpravidla vyšší nájezd.
Skutečný údaj o typu pohonu v technickém průkazu může být složitější, pohony jsou proto seskupeny do jednodušších kategorií, které jsou popsány zde.